zdrava hrana

Dobro počutje je odvisno od številnih dejavnikov, vsekakor pa pomemben dejavnik pri tem predstavlja tudi zdrava prehrana. Vsak od nas bi se moral vsake toliko časa vprašati, kako se prehranjuje in ali s hrano resnično pomaga svojemu telesu do dobrega počutja. Številni ljudje namreč pri sebi opažajo spremembe v počutju, ki jim niso všeč, imajo glavobole ali težave s prebavo, so napihnjeni, se slabo počutijo ali nimajo prave energije. Vzrok za vse našteto pa je pogosto prav neustrezno prehranjevanje.

Kaj jemo in kako to vpliva na naše telo?

Kako pomembna je zdrava prehrana, se v današnjih časih na srečo zaveda vse več ljudi. To, kar vnesemo v naše telo, ima namreč nanj pomemben učinek. Telo namreč potrebuje različne skupine hranil, da lahko ostane zdravo in normalno funkcionira in ima dovolj energije. Zaradi tega mora vsak od nas stremeti k temu, da svojemu telesu zagotovi vse potrebne:

  • vitamine,
  • minerale,
  • beljakovine,
  • vse druge potrebne snovi.

Vam primanjkuje energije ali se pogosto slabo počutite?

Ob slabem počutju, pomanjkanju energije ali različnih drugih težavah je vzrok zanje vedno treba najprej iskati na svojem jedilniku. To, kar jemo, namreč še kako vpliva na nas in na naše počutje. Če spremenimo svoj jedilnik, tako lahko veliko naredimo zase. Zdrava prehrana je tako najhitrejša pot do zdravja, zato bi ji morali vsi posvečati več pozornosti:

  • skrbno bi morali izbirati živila, ki jih kupimo,
  • truditi bi se morali, da jemo čim bolj eko izdelke,
  • vedno bi morali prebrati sestavine na izdelkih, ki jih kupimo,
  • izogibati bi se morali sladkorju in umetnim sladilom,
  • pojesti bi morali čim več sveže zelenjave,
  • v prehrano bi morali vnesti dovolj beljakovin,
  • poskrbeti bi morali, da zaužijemo dovolj vitaminov in mineralov,
  • morali bi jesti bolj polnovredno hrano,
  • izogibati bi se morali nezdravim maščobam,
  • izogibati bi se morali ocvrti ali predpripravljeni ter sprocesirani hrani,
  • na svoj jedilnik bi morali uvrščati manj ogljikovih hidratov in več drugih skupin živil,
  • morali bi se bolje poučiti o pravilni pripravi in kombiniranju živil,
  • razmisliti bi morali o tem, ali kakšne skupine živil ne jemo ter s tem v telo ne vnesemo hranil, ki jih to potrebuje, ter si v takšnih primerih pomagati z nadomeščanjem omenjenih hranil s prehranskimi dodatki,
  • po potrebi bi se morali naučiti na prehransko svetovanje, kjer bi strokovnjak pripravil ustrezen jedilnik posebej za nas.

 

Comments are closed.