pomanjkanje železa

Slabokrvnost se lahko kaže na različne načine, zagotovo pa njeni simptomi za nikogar niso prijetni. Kako izboljšati železo v krvi? Kaj narediti, da se znebite simptomov slabokrvnosti in izboljšate svojo krvno sliko ter poskrbeti za dovoljšno koncentracijo hemoglobina in rdečih krvničk? Kako za to poskrbeti na najbolj enostaven način in na kakšne načine si pomagati, da se znebite težav, ki vas pestijo? 

Normalne vrednosti hemoglobina za ženske in moške 

pomanjkanje železa in slabokrvnostSlabokrvnost ugotavljamo s krvnimi preiskavami v laboratoriju. Pri tem se ugotovi, kakšne so vrednosti hemoglobina in koliko odstopajo od priporočenih vrednosti. V kolikor te vrednosti odstopajo od priporočenih, se postavi vprašanje: kako izboljšati železo v krvi? A preden začnete iskati odgovor na to, morate vedeti, kakšne so sploh normalne vrednosti hemoglobina v krvi. Te se razlikujejo za ženske in moške ter znašajo: 

  • za ženske od 120 do 160 g/L, 
  • za moške od 140 do 180 g/L. 

Ženske v rodni dobi z menstruacijo izgubljajo tudi hemoglobin, zato je zanje priporočen dnevni odmerek železa nekoliko višji kot za moške. Ravno zaradi tega imajo ženske tudi pogosteje težave z prenizkimi vrednostmi hemoglobina in slabokrvnostjo kot pa moški, kar pomeni, da morajo še bolj paziti glede ustrezne prehrane. Za to je najbolj pametno poskrbeti, še preden se pojavi slabokrvnost, oziroma takoj, ko izvidi pokažejo nizke vrednosti hemoglobina. Če pri sebi začnete opažati znake, ki lahko kažejo na slabokrvnost (utrujenost, bledica, pogoste razjede v ustnih kotičkih, glavoboli …), pa se je nujno čim prej odpraviti na pregled ter v laboratoriju dati kri. Tako boste videli, ali je vzrok za vaše težave slabokrvnost ali pa je morda treba razlog zanje iskati kje drugje. 

Slabokrvnost je mogoče premagati 

Kljub temu da se slabokrvnost včasih zdi nerešljiv problem, saj marsikoga spremlja že vse življenje, pa to še ne pomeni, da je ne da premagati. V kolikor se tudi vi sprašujete, kako izboljšati železo v krvi, potem je nujno, da poznate živila oziroma hrano, s katero lahko povečate vrednosti hemoglobina in poskrbite za večjo koncentracijo rdečih krvničk. Ta živila je namreč treba čim večkrat uvrstiti na svoj jedilnik ter poskrbeti za to, da jih uživamo čim več. Ta živila so: 

  • Tekoče železo - Holistictelečja, goveja in piščančja jetrca, 
  • govedina, 
  • ostrige, 
  • tuna, 
  • soja, 
  • leča, 
  • regrat, 
  • ajdova kaša, 
  • vsa zelena listnata zelenjava, 
  • mandlji, 
  • suhe fige in drugo suho sadje, 
  • orehi in lešniki, 
  • alga spirulina. 

 

Kot je razvidno, gre tako za živila živalskega kot rastlinskega izvora, vendar pa so slednja slabši vir hemoglobina. Če v vaši prehrani ni živil živalskega izvora in se prehranjujete vegetarijansko ali celo vegansko, obstaja veliko večja verjetnost za težave s slabokrvnostjo, zato morate biti še bolj pozorni na njene simptome. 

Kako izboljšati železo v krvi – kakovostni prehranski dodatki 

Odgovor na vprašanje, kako izboljšati železo v krvi, pa ni le v pravilni prehrani. Ta je sicer zelo pomembna, vendar pa je za zadostno zalogo hemoglobina še lažje poskrbeti z izbranimi prehranskimi dodatki. Ti morajo biti kakovostni in morajo poleg samega železa vsebovati tudi vitamin C, ki je nujen za njegovo normalno absorpcijo v telo. Seveda pa je priporočljivo tudi uživanje prehrane, ki vsebuje vitamin C, ter nasploh zdrav življenjski slog s čim manj stresa in dovolj počitka. Izbrano prehransko dopolnilo je treba tudi redno jemati ter se pri tem držati vseh navodil proizvajalca. Po potrebi se o jemanju posvetujte tudi s svojim osebnim zdravnikom, zagotovo pa se je treba zavedati, da je vsako prehransko dopolnilo treba jemati vsaj tri mesece, da se pokažejo rezultati. 

 

Comments are closed.